Nog 12 nachtjes.. - Reisverslag uit Renkum, Nederland van AWH - WaarBenJij.nu Nog 12 nachtjes.. - Reisverslag uit Renkum, Nederland van AWH - WaarBenJij.nu

Nog 12 nachtjes..

Door: Annewil

Blijf op de hoogte en volg AWH

02 Oktober 2013 | Nederland, Renkum

Hallo allemaal,

Het is bijna zover, ik ga stage lopen in Sierra Leone. Dit ga ik doen bij Development Alternatives Inc. (DAI), een van oorsprong Amerikaanse organisatie die over de hele wereld ontwikkelingsprojecten heeft lopen. Ik zal meewerken in het Access to Security and Justice Programme (ASJP) in Freetown, de hoofdstad van het land aan de Atlantische kust, maar zal ook de kans krijgen het binnenland in te gaan. Het project wordt gesponsord wordt door de Britse overheid en er zijn dan ook voornamelijk Britten werkzaam. Het project heeft als doel de kwaliteit van de veiligheids- en juridische sector in Sierra Leone en de toegang van de lokale bevolking tot die sectoren te verbeteren. Mijn taken zullen bestaan uit het doen van onderzoek naar de veiligheidssituatie in het land, het coördineren van de samenwerking met andere NGOs, het organiseren van activiteiten zoals trainingen en workshops voor, bijvoorbeeld, de overheid van Sierra Leone, het meewerken aan andere activiteiten die de toegang tot het rechtssysteem vergroten, zoals het schrijven van handboeken, trainingsmateriaal en promotiemateriaal en het meeschrijven aan project rapporten voor allerlei belanghebbenden.

Ik vertrek 14 oktober en op maandag 23 december sta ik weer met beide voeten op Nederlandse bodem. Tot de 14e moet er nog een hoop gebeuren om me voor te bereiden om in een onderontwikkeld land met tropische temperaturen fulltime te kunnen werken.

Zoals ik al zei, zijn de omstandigheden in het land niet al te best. Ik weet dus niet of mijn toegang tot het internet goed genoeg is om deze blog regelmatig bij te houden. Maar ik doe mijn best. Mocht je op de mailinglijst willen zodat je een mail krijgt als ik een nieuw verhaal plaats, dan kan dat in de kolom hier links.

Tot de volgende post!
Groetjes,
Annewil

  • 12 Oktober 2013 - 20:42

    Cor En Hennie:

    Ha Annewil,
    We hopen dat je een goede tijd hebt in Sierra Leone, je opdracht kan doen en
    veel zal zien en meemaken van het land en de cultuur.
    Goede reis en we kijken uit naar jou post.
    Lieve groet uit Heteren, ome Cor en Tante Hennie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

AWH

Hallo allemaal, Dit is mijn reisblog. Aangezien ik hoop de komende jaren veel hoop te gaan reizen voor mijn werk heb ik deze blog aangemaakt om iedereen die dat wil hiervan op de hoogte te houden. Laat het me even weten als je mailtjes wilt ontvangen van nieuwe updates, dan zet ik je op de mailinglijst. Groetjes, Annewil

Actief sinds 02 Okt. 2013
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 13082

Voorgaande reizen:

08 Juni 2015 - 08 Oktober 2015

Werken in Peru

14 Oktober 2013 - 22 December 2013

Stage in Sierra Leone

01 Februari 2013 - 18 Juni 2013

Studeren in Spanje

Landen bezocht: