De sleur - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van AWH - WaarBenJij.nu De sleur - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van AWH - WaarBenJij.nu

De sleur

Door: Annewil

Blijf op de hoogte en volg AWH

11 Februari 2013 | Spanje, Bilbao

¡Hola!

De eerste week is alweer voorbij en de sleur komt er al bijna in. 's Ochtends college van 10 tot 2, lunchen, naar de universiteitsbibliotheek, eventueel 's middags nog koffie drinken of boodschappen doen, koken, eten chillen, slapen. Natuurlijk zijn er genoeg leuke onderbrekingen. Zo zijn we vrijdag met de klas uit eten geweest, heb ik zaterdag geshopt en hadden we zaterdagavond een verjaardag van een klasgenootje. Diezelfde avond werd op la Plaza Nueva (zie foto) carnaval gevierd. Dat hebben we natuurlijk even meegepakt. Er was een enorm dak gebouwd om droog te kunnen staan en vanaf het podium klonk het een na het andere Spaanse hitje. Daarna nog even in de rest van Casco Viejo (het oude centrum) uit geweest om rond 4 uur richting huis te gaan. Over het algemeen zou ik niet aanraden om in Februari naar noord-Spanje te komen vanwege het weer, maar carnaval maakt een hoop goed. Carnaval in Nederland is er niets bij.

Een aantal andere observaties doen de wenkbrauwen niet minder rijzen. Zo zijn regenlaarzen hier superhippe fashion items, is het doodnormaal dat de vuilniswagen rond middernacht door je straat rijdt, worden alle goedkopen winkels hier bemand door Chinezen (vandaar dat ze Chino's heten), geven ze hier gratis entreebewijzen weg voor het beroemdste museum van de stad, en rijden de metro's, trams en bussen doordeweeks maar tot 10 uur. Gekke mensen, die Spanjaarden.

Vanochtend had ik m'n Spaans toets. Afhankelijk van m'n niveau wordt ik ingedeeld in een klas en vanaf woensdag heb ik vier dagen in de week een uurtje Spaans. Verder ga ik proberen een intercambio te vinden. Dan spreek je één keer in de week af met een Spaanse student die Engels wil leren en spreek je een uurtje Spaans en een uurtje Engels. Ik heb ook al een Bijbel in het Spaans gekocht, dus dat draagt allemaal een beetje bij.

Mijn bereikbaarheid is verder nog niet om over naar huis te schrijven (hoe ironisch, in dit geval). Mijn telefoon is blijkbaar gesimlockt en T-Mobile werkt niet echt mee in het ongedaan maken daarvan. Verder is de komst van een nieuwe huisgenoot nog niet in zicht en daarmee een internetaansluiting net zo min. Gelukkig heeft de universiteitsbibliotheek soepele openingstijden.

Het goede nieuws is wel dat het vanaf volgende week lente is hier.. :) Bezoekers zijn welkom, vliegen met Ryanair vanaf Düsseldorf Weeze is zo goedkoop dat je bijna aan de veiligheid zou twijfelen. Maar laten we die discussie niet opnieuw openbreken.. ;)

Volgens mij is reageren op m'n blog weer mogelijk, dus leef je uit. Mensen die mij willen joinen voor een weekendje Madrid in April zijn ook meer dan welkom.

¡Ciao!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

AWH

Hallo allemaal, Dit is mijn reisblog. Aangezien ik hoop de komende jaren veel hoop te gaan reizen voor mijn werk heb ik deze blog aangemaakt om iedereen die dat wil hiervan op de hoogte te houden. Laat het me even weten als je mailtjes wilt ontvangen van nieuwe updates, dan zet ik je op de mailinglijst. Groetjes, Annewil

Actief sinds 02 Okt. 2013
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 13085

Voorgaande reizen:

08 Juni 2015 - 08 Oktober 2015

Werken in Peru

14 Oktober 2013 - 22 December 2013

Stage in Sierra Leone

01 Februari 2013 - 18 Juni 2013

Studeren in Spanje

Landen bezocht: