Halverwege - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van AWH - WaarBenJij.nu Halverwege - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van AWH - WaarBenJij.nu

Halverwege

Door: Annewil

Blijf op de hoogte en volg AWH

10 April 2013 | Spanje, Bilbao

¡Hola!

Vandaag ben ik op de helft. Het ticket is al geboekt en op 18 juni vlieg ik terug naar Nederland. Aan de ene kant voelt het gek dat de tijd zo snel gaat, maar aan de andere kant heb ik soms het gevoel dat ik hier al eeuwen zit. Afgelopen twee weken was het Semana Santa (wat officieel maar enkelvoud is, maar als ik één ding geleerd heb hier is het wel dat de Spanjaarden elke mogelijkheid aangrijpen om niet te hoeven werken of om hun winkels/café's/andere publieke gebouwen te sluiten). Van tevoren waren diverse grote plannen over wat we met die twee weken vrije tijd zouden gaan doen de revue gepasseerd. Uiteindelijk gooide het weer roet (of eigenlijk water) in het merendeel van deze plannen. Veel verder dan een wijntripje naar La Rioja en wat sightseeing in en om Bilbao ben ik niet gekomen. De onderstaande foto is gemaakt op één van de weinige momenten dat het mooi weer was. Op Tweede Paasdag hebben we in Sopelana (een kustplaatsje bereikbaar met de metro) een picknick gehouden met dit uitzicht.
De rest van de vakantie heb ik me bezig gehouden met het zoeken van mogelijke stageplekken, het updaten van m'n CV, het schrijven van sollicitatiebrieven en het nadenken over en onderzoek doen voor mijn scriptie. Eigenlijk vormen mijn stage en mijn scriptie samen het derde semester, van juli tot december, maar het is vrij noodzakelijk om nu al een stageplek te vinden en nu al mijn onderzoeksplan te schrijven. Daar ben ik de rest van de maand ook nog wel mee bezig. Ik heb een persoonlijke deadline gesteld op 30 april om dat onderzoeksplan af te hebben en sollicitaties te hebben verstuurd naar alle organisaties die nu op mijn lijst staan. Als dat lukt, dan heb ik het koninginnedagfeestje van die avond wel verdiend. Met twee andere meiden uit Nederland hebben we het idee opgevat om Koninginnedag hier te vieren omdat dat nou eenmaal een mooi feest is en omdat het de laatste keer is. Of het lukt, dat zien we dan wel.
Verder liggen er nog een bezoekje aan een voorstelling van Het Nationale Ballet (die van Nederland, ja), een field tripje naar Gernika en een lang weekend met de familie in het verschiet. En, gezien de weersvoorspellingen, heel veel bezoekjes aan het strand. Vanaf zaterdag blijft het minstens een week minimaal 20 graden, dus daar moeten we van genieten.

¡Hasta luego!
Anna (want Annewil uitspreken kunnen ze nog steeds niet ;))

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

AWH

Hallo allemaal, Dit is mijn reisblog. Aangezien ik hoop de komende jaren veel hoop te gaan reizen voor mijn werk heb ik deze blog aangemaakt om iedereen die dat wil hiervan op de hoogte te houden. Laat het me even weten als je mailtjes wilt ontvangen van nieuwe updates, dan zet ik je op de mailinglijst. Groetjes, Annewil

Actief sinds 02 Okt. 2013
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 13071

Voorgaande reizen:

08 Juni 2015 - 08 Oktober 2015

Werken in Peru

14 Oktober 2013 - 22 December 2013

Stage in Sierra Leone

01 Februari 2013 - 18 Juni 2013

Studeren in Spanje

Landen bezocht: