De lusten en de lasten - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van AWH - WaarBenJij.nu De lusten en de lasten - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van AWH - WaarBenJij.nu

De lusten en de lasten

Door: Annewil

Blijf op de hoogte en volg AWH

26 Februari 2013 | Spanje, Bilbao

¡Hola!

Het is drie-en-een-halve week geleden dat ik in Bilbao aankwam en ik begin me al aardig thuis te voelen. Ik begin door te krijgen waar ik het best welke boodschappen kan doen, waar en wanneer je door rood kunt lopen of niet bij een zebrapad over kunt steken zonder plat gereden te worden, hoe lang ik er over doe om ergens te komen, waar de leuke kroegen zitten en meer van dat soort dingen. Ondertussen begint m'n Spaans beetje bij beetje beter te worden. Vandaag had ik voor het eerst een Spaans les waarbij ik iets heb geleerd, dus dat gaat de goede kant op.
De colleges zijn over het algemeen heel erg interessant, maar ze vergen vrij veel energie vanwege de taal. Maar de onderwerpen zijn wel heel interessant; internationaal recht, vredesoperaties, militaire interventies in gewapende conflicten, soevereiniteit, mensenrechten, bescherming van burgers in gewapende conflicten en dat soort zaken. Verder stelt het studeren hier niet zoveel voor. De werkdruk is een stuk lager dan in Groningen en twee essays van elk 1000 woorden voor één vak is natuurlijk helemaal niets. Dat in combinatie met de soepele becijfering (de eerste 10 is binnen) maakt het allemaal vrij makkelijk.
Ondertussen probeer ik Baskenland een beetje te verkennen. Vorige week ben ik met wat mensen uit mijn klas naar Plentzia (zie foto) geweest, een kustdorpje waar de metro je in drie kwartier heen brengt vanaf de stad. Daar hebben we een flinke wandeling gemaakt over rotsen langs de kust. Hopelijk is het weer zaterdag goed genoeg om naar San Sebastian te gaan, zo'n 100 kilometer ten oosten van Bilbao en, volgens bepaalde bronnen, de gastronomische hoofdstad van Europa. Verder schijnt het een vrij schattig stadje te zijn, dus dat gaan we eens bekijken.

Tot snel!
Ciao

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

AWH

Hallo allemaal, Dit is mijn reisblog. Aangezien ik hoop de komende jaren veel hoop te gaan reizen voor mijn werk heb ik deze blog aangemaakt om iedereen die dat wil hiervan op de hoogte te houden. Laat het me even weten als je mailtjes wilt ontvangen van nieuwe updates, dan zet ik je op de mailinglijst. Groetjes, Annewil

Actief sinds 02 Okt. 2013
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 13070

Voorgaande reizen:

08 Juni 2015 - 08 Oktober 2015

Werken in Peru

14 Oktober 2013 - 22 December 2013

Stage in Sierra Leone

01 Februari 2013 - 18 Juni 2013

Studeren in Spanje

Landen bezocht: