¡Agur Bilbao! - Reisverslag uit Groningen, Nederland van AWH - WaarBenJij.nu ¡Agur Bilbao! - Reisverslag uit Groningen, Nederland van AWH - WaarBenJij.nu

¡Agur Bilbao!

Door: Annewil

Blijf op de hoogte en volg AWH

25 Juni 2013 | Nederland, Groningen

Ik ben thuis! Tijdens de tweede helft van mijn verblijf in Spanje heb ik geen verslagen meer gepost, dus bij deze de recap daarvan. Tegen het einde van het semester werd het aanzienlijk drukker. Om te zorgen dat alle vakken afgesloten konden worden stonden er veel colleges, presentaties en deadlines op de planning. Dat in combinatie met het langzaam beter wordende weer was niet heel handig. Toch is het gelukt; alles met goede cijfers afsluiten (Cum Laude is nog niet uitgesloten) en Baskenland ontdekken en van het mooie weer genieten. De familie is begin mei ook nog voor een weekendje langs geweest en zelf heb ik ook nog wat uitstapjes ondernomen, vooral met mijn klasgenoten. Het hoogtepunt van de afgelopen weken was toch wel mijn verjaardag. Met het beste weer dat ik in 4,5 maand Spanje heb gezien had ik mijn hele klas en eigenlijk iedereen die ik ken hier uitgenodigd voor een picknick in het park. Er kwam ongeveer 25 man opdagen en iedereen had een zomerse stemming en lekker eten en drinken meegenomen. We hebben van vier tot elf uur buiten gezeten en het was fantastisch. Verder heb ik nog San Juan de Gaztelugatxe, Guernica en Mundaka bezocht en hebben we regelmatig genoten van alle culturele en culinaire hoogstandjes die Bilbao te bieden heeft.

En nu ben ik dus weer thuis. Misschien mis ik het Spaans nog wel het meest, want voor het lekkere weer kun je blijkbaar beter hier zijn. Hopelijk krijg ik nog eens de kans om de rest van Spanje te ontdekken of een tijdje in Midden- en/of Zuid-Amerika door te brengen om mijn Spaans nog verder te verbeteren.

Voor nu tot ziens! Hopelijk is dat snel als ik een interessante stage heb gevonden in een nog interessanter land.